perjantai 19. huhtikuuta 2013

19.4.2013 - Tai ainakin joku voisi luulla niin


Joku voisi luulla, että olisin perjantai-iltana jossain päin Helsinkiä viettämässä iltaa. En ole, olen kotona. Joku voisi myös luulla, että jos kerran olen kotona, niin varmastikin juon limpparia. En juo, juon kaljaa. Joku voisi myös luulla, että olen umpijurrissa ja huono isä, kenties jopa soittaa lastensuojeluviranomaisille, että tämmöistä täällä saatana Espoossa tapahtuu. En ole jurrissa, olen ammattilaisena juonut 6 pientä koffin tölkkiä, ajattelin kyllä riipaista toiset mokomat vielä menemään (toimitus huomauttaa – Eli saatan olla lopputekstiä kohden jurrissa).

Mun alkoholinkulutus ei nyt ollu kuitenkaan se pointti tällä tämän päivän blogikirjoitukselle, vaikka joku voisi luullakin niin, vaan luuleminen asioista ilman faktoja. Onko tämä maailma oikeasti mennyt siihen pisteeseen, että ihmiset elää elämäänsä ajatellen, mitä ”joku voisi luulla”? Mä olen kuullut tätä paskaa jo yläasteajoista asti, kun ulkonäköni muuttui sen näköiseksi, että joku varmaan luuli minun palvovan saatanaa tai jotain muuta paskaa. Ja pahimmillaan tämä luuleminen asioista oli ehkä ammattikoulun alussa, kun kasvattamani pitkät kynnet lakattuina mustiksi saivat monet ajattelemaan, että jokuhan voi luulla sua vaikka homoksi. Voi vittu, mitä sitten. Ne, jotka mut silloin tunsi ja tuntee vieläkin tietää, etten ole ollut homo enkä tule olemaankaan.

Mutta sekään ei nyt ollut tämän kirjoituksen pointti, vaikka joku voisi luulla niin. Pointti oli tässä helvetin luulemisessa, mikä kävi ilmi tuossa eilen, ku ajattelin ottaa puolivuotiaasta tyttärestäni kuvan kaljatölkki kädessä. Ai, miksi? Siksi, että se himoitsi sitä koko ajan, varmaan kirkkaan punaisen värin takia. Miksi mä halusin siitä kuvan? Siksi, että se olisi ollut mun mielestä vitun hauskaa. Mutta jokuhan olisi voinut luulla, että juotan tytölle alkoholia. Päivän uutinen: Mä en ole niin vitun tyhmä, että semmoista tekisin.

Mä ymmärrän mun avovaimoni pointin, että joku voi luulla sitä sun tätä, mutta sitä mä en ymmärrä, miksi ihmiset hyväksyvät tämän? Mä olen elänyt koko aikuisikäni sillä tavalla, että mua ei yksinkertaisesti kiinnosta, mitä muut voi luulla asioista. Tosiasiat on eriasia, totta kai mäkin ajattelen elämässäni asioita, että en mä voi tehdä sitä sun tätä, koska jos joku saa tietää, niin paskaa tulee niskaan. Se on täysin eriasia. Mä en ala vittu elämään mun elämääni sillä perusteella, että jengi voi luulla jotain.

Asiasta 666:nteen (joku varmaan luulee mun palvovan saatanaa), pakko hehkuttaa mun loistavaa työnantajaa, joka taas ystävällisesti katsoi mun kesän festarimenolistan läpi ja totesi, että ”kyllä nää hoituu”. Tää asia on yks meikäläisen firman parhaista puolista. Vaikka välillä joutuu itsekin venymään pitkiin päiviin, niin ne venymiset myös maksetaan takaisin.

Kesähän nyt muutenkin onneksi helpottaa taas näitä siviilihommia. Joku voisi luulla, että musiikkitoimittajakin saisi palkkaa, mutta valitettavasti tässä saa ajella kyllä ihan täyspäiväistä työpäivää autolla. Eikä siinä mitään, vaikka joku voisi luulla, että mulla ei ole aikaa kaikkeen, kun on nuo lapsetkin. Kyllä mä olen delegoinut asiat suhteellisen hyvin, tosin kesällä yritän kyllä pitää pari viikkoa lomaa yhtä aikaa sekä paskakuskin, että mediapersoonan duuneista ja viettää aikaa lasten kanssa. Katsotaan, onnistuuko?

Joku varmaan luulee tän tekstin olevan täyttä paskaa. Tässä mun vastaus: Mua ei kiinnosta.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti