Asiakaspalvelu on sana johon jokainen meistä törmää
päivittäin. Olet sitten bussikuski, kaupan myyjä, baarimikko tai, niin kuin
allekirjoittanut, onnettoman huono roskakuski. Palvelemme asiakkaita päivästä
toiseen.
Se asia pitää myös ymmärtää siinä vaiheessa, kun asiakas ei
ole saanut ostamaansa palvelua. Oli kyseessä tyhjentämättä jäänyt roska-astia,
myöhässä ollut bussi tai viallinen tuote. Asia pitää selvittää, tehdä
tarvittavat raportit ja jos selvityksen jälkeen aiheelliseksi katsotaan, niin
myös korvata asiakkaalle mahdolliset korvaukset.
Korvaus ei voi toimia niin, että puhelinsoitolla ”mun
jäteastiaa ei tyhjennetty tällä viikolla” alettaisiin jättää vuoden laskuja
lähettämättä, tai jos bussi on 15min myöhässä helvetillisessä lumimyrskyssä,
niin sekin on vielä voi voi.
Mutta se palautteen ottaminen vastaan. Siinä on valtaosa
yrityksistä, joiden kanssa olen koskaan ollut missään kontaktissa, aivan
helvetin huonossa jamassa. Asiakaspalvelussa PITÄÄ myös valitukset ottaa vakavasti.
Class Ohlsson ilmeisesti kuvitteli, että uusi poranteräsarja
korvaa sekä rupisen käsivarteni, että myös pilalle menneen seinän. Mitään
suurempia otsikoita en jaksa asiasta tehdä, mutta itse ainakin olisin ottanut
asian hiukan vakavammin. Pyytänyt yhteystiedot, laittanut välittömästi asiaa
eteenpäin, jottei kukaan kuole kyseisten poranterien takia, ja kenties myös
kysynyt, jotta kuinka paljon asiakas vaatii korvauksia?
Kyse ei ole rahasta, vaan väliin pitämättömyydestä, mitä
jokainen yritys harrastaa. On totta, että valtaosa reklamaatioista on täyttä
paskaa, mutta asiakaspalvelijan tehtävänä on SILTI tutkia ne läpi ja ennen
kaikkea löytää ne aiheelliset reklamaatiot. Nyt tänä päivänä tuntuu, että joka
helvetin firmassa reklamaatiot siivotaan vain samoin tein pöydän alle.
No, tässäpä teille Class Ohlsson vastaus, joka lähtee
muutamalla klikkauksella ympäri medioita. Rahaa en teiltä halua, vaan
virallisen selvityksen ovatko kyseiset poranterät turvallisia, vai ei?
Uskomatonta... toivottavasti ainakin nyt oppivat virheestään?! Eihän kukaan oleta että poranterä käyttäytyy tuollalailla...
VastaaPoista