lauantai 2. maaliskuuta 2013

Asiakaspalvelua

Asiakaspalvelu on sana johon jokainen meistä törmää päivittäin. Olet sitten bussikuski, kaupan myyjä, baarimikko tai, niin kuin allekirjoittanut, onnettoman huono roskakuski. Palvelemme asiakkaita päivästä toiseen.
Se asia pitää myös ymmärtää siinä vaiheessa, kun asiakas ei ole saanut ostamaansa palvelua. Oli kyseessä tyhjentämättä jäänyt roska-astia, myöhässä ollut bussi tai viallinen tuote. Asia pitää selvittää, tehdä tarvittavat raportit ja jos selvityksen jälkeen aiheelliseksi katsotaan, niin myös korvata asiakkaalle mahdolliset korvaukset.

Korvaus ei voi toimia niin, että puhelinsoitolla ”mun jäteastiaa ei tyhjennetty tällä viikolla” alettaisiin jättää vuoden laskuja lähettämättä, tai jos bussi on 15min myöhässä helvetillisessä lumimyrskyssä, niin sekin on vielä voi voi.
Mutta se palautteen ottaminen vastaan. Siinä on valtaosa yrityksistä, joiden kanssa olen koskaan ollut missään kontaktissa, aivan helvetin huonossa jamassa. Asiakaspalvelussa PITÄÄ myös valitukset ottaa vakavasti.
Class Ohlsson ilmeisesti kuvitteli, että uusi poranteräsarja korvaa sekä rupisen käsivarteni, että myös pilalle menneen seinän. Mitään suurempia otsikoita en jaksa asiasta tehdä, mutta itse ainakin olisin ottanut asian hiukan vakavammin. Pyytänyt yhteystiedot, laittanut välittömästi asiaa eteenpäin, jottei kukaan kuole kyseisten poranterien takia, ja kenties myös kysynyt, jotta kuinka paljon asiakas vaatii korvauksia?
Kyse ei ole rahasta, vaan väliin pitämättömyydestä, mitä jokainen yritys harrastaa. On totta, että valtaosa reklamaatioista on täyttä paskaa, mutta asiakaspalvelijan tehtävänä on SILTI tutkia ne läpi ja ennen kaikkea löytää ne aiheelliset reklamaatiot. Nyt tänä päivänä tuntuu, että joka helvetin firmassa reklamaatiot siivotaan vain samoin tein pöydän alle.
No, tässäpä teille Class Ohlsson vastaus, joka lähtee muutamalla klikkauksella ympäri medioita. Rahaa en teiltä halua, vaan virallisen selvityksen ovatko kyseiset poranterät turvallisia, vai ei? 

1 kommentti:

  1. Uskomatonta... toivottavasti ainakin nyt oppivat virheestään?! Eihän kukaan oleta että poranterä käyttäytyy tuollalailla...

    VastaaPoista